Hogyan készülj fel egy olyan jövőre, amiről még senki sem tudja pontosan, milyen lesz? Milyen képességek, készséségek kellenek, ahhoz, hogy boldogulni tudj, megkapj egy jó állást vagy indíts saját start up céget? Mik a lifeskillek, hogyan lehet ezeket megtanulni, fejleszteni?
Két pedagógus, két generáció a hatékony tanulásról a Kamaszokkal suttogóban. Miért van az, hogy valaki könnyen tanul, más pedig szenved vele? Lehet, hogy nem a „képességekben”, hanem a módszerben rejlik a különbség. Ebben az epizódban két pedagógus – két különböző generációból – beszélget arról, hogyan tanuljunk hatékonyabban a 21. században.
Tradíció, örökölt családi vállalkozás és egy csodás közösségi tér, ahol nemcsak a sütemények minőségére, de a vendéglátásra is hatalmas hangsúlyt fektetnek. Ki ma a jó cukrász? Mit várnak el az emberek egy patinás cukrászdától? Innováció vagy tradíció? Hogyan tudnak együttműködni a generációk egymással, most az ötödik és a hatodik generáció vezeti az Auguszt Cukrászdát, vajon egyet gondolnak?
Sport és tanulás Kenyeres András sport mentáltréner, viselkedés-biológus, business coach, író. Soma, kamasz sportoló. Könnyed és mégis nagyon is komoly beszélgetés egy fiatal kamasszal és egy olyan mentális edzővel, aki a magyar vizilabda válogatott mellett dolgozott évekig. Elszántság, kitartás, önismeret – ha 3 szóval kellene jellemeznem az adás üzenetét.
Egy friss kutatás szerint a mai alfa és Z generációs kamaszok hétköznap napi 6-7, míg hétvégén akár 10-12 órát is a neten töltenek. Sokkal kevesebbet járnak el társaságba, izolálódva a nappalijukba, de leginkább a szobájukba zárva online fogyasztják az élményeket, legyen ez lövöldőzös játék, netes vásárlás, tutoriál videó, vagy közösségi platformokon való csellengés.
Időprésben vagyunk, hajtunk, futunk mindig mindenhová… napi 8 óra suli vagy munka, több óra utazás, evés, edzés, különórák és mindig szinte az alvásra marad a legkevesebb idő… pedig alvás deficitben a stressztűrő-képességünk, a fizikai aktivitásunk, sport és vizsgaeredményeink is sokkal rosszabbak…
Sport, hozzáállás, tanulás, közösség és az út, ami a dobogóra kerülés és érem mögött van..ami kevéssé látható, ami néha fájdalmas, ami alázatra és önismeretre tanít.
Ez sokkal több, mint egy mottó, de az is, az Európai Sporthét mottója, melyben mindenre is biztatnak, ami mozgás és amit ad, közösség, önbizalom, stresszlevezetés.
Miért okoz olyan sok örömet, miért hasznos, milyen prevenciós hatásai vannak, lehetnek a mozgásnak?
Mit jelent a lelki és mentális egészség, milyen feltételek mellett, milyen körülmények között valósítható ez meg?
Mitől félnek ma a gyerekek, kamaszok és mi lehet rá a megoldás?
Mi motiválja a fiatalokat a szerek használatára, mi az oka az elmagányosodásnak?
A Kamaszokkal suttogó adásában ezúttal azt vizsgáljuk és járjuk körbe, hogy miért olyan fontos számunkra a közösség, ami körül vesz, milyen mintázatok alapján keresünk barátot, társat, szerelmet és hol lehetnek ebben elcsúszások, toxikus képletek, ami akár egész életünket megkeserítheti.
Becsengetnek , diákoknak, szülőknek és tanároknak egyaránt, ami a nyári hatalmas szabadságból egyfajta megfeszített menetrendet gerjeszt. A változás mindenképp feszültséggel, stresszel járhat, de a keretek és a tervezhetőség másfelől biztonságot és kiszámíthatóságot is hoz, ami sokunknak komoly kapaszkodó.
Ismerünk gyerekeket és felnőtteket, akik egy pillanat alatt kizökkennek: egy madárdal, egy havazás, vagy akár egy zaj máris elviszi a figyelmüket. Másokat a túl sok inger, a zaj vagy a tömeg fáraszt ki. De mi áll mindennek a hátterében? Trauma? Motivációhiány? Online világ? Vagy épp az ADHD?
Ebben az izgalmas beszélgetésben Dr. Guld Ádám (társadalomkutató, médiakutató, PTE egyetemi docens) és Holló Hunya Márton (16 éves kamasz) segítenek megfejteni a közösségi média, az AI és az online világ rejtett mechanizmusait.
Ebben a különleges epizódban az időtlenségről, az önkifejezés szabadságáról, a felfedezés öröméről és a digitalizáció hatásairól beszélgetünk. Miért veszítjük el a játékosságot? Mit okoz a túlzott online jelenlét? Hogyan hozhatnánk vissza a mesék varázsát – és a valódi figyelmet?
Ebben a mély, őszinte és gondolatébresztő beszélgetésben arról lesz szó, hogyan találhatja meg egy fiatal a gyökereit, identitását egy olyan világban, ahol még mindig élnek előítéletek és sztereotípiák.
👉 Milyen szerepe van a mentorálásnak, az önismeretnek és a tehetséggondozásnak a roma fiatalok életében?
👉 Hogyan segíthetünk jól, ha tényleg változást szeretnénk?
👉 Miért fontos, hogy közelebb kerüljünk a roma kultúrához?
Hogyan segít a művészet az érzelmeink feldolgozásában, az önkifejezésben és a másokhoz való kapcsolódásban? Mi történik egy művészetterápiás foglalkozáson? Milyen hatással van ránk az alkotás – akár nézőként, akár készítőként? 🎭
Mit jelent ma a boldogság? Hogyan változik a fogalma generációról generációra? Ebben az inspiráló videóban Lobenwein Norbert, a SopronFest fesztiváligazgatója, és Balogh Lali, fiatal zenész és marketinges osztják meg gondolataikat értékrendről, sikerről, túlpörgetett életről, és arról, hogy miért kellene néha lassítani.